יום חמישי, 15 באוקטובר 2009

המלצות ספרים - אפלטון במקום פרוזק

"אפלטון במקום פרוזק" ו"תרפיה לשפויים" – ד"ר לו מרינוף
ספרים מסוג "שיפור חיים אישי". בשני ספריו, מביא המחבר את בשורת
ה"טיפול הפילוסופי" (להבדיל מטיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי) למודעות הקוראים. לו מרינוף הוא גם נשיא אגודת המטפלים הפילוסופים בארה"ב (ישנן אגודות נוספות באירופה) והא מומחה בהפשטה של רעיונות ותפישות פילוסופיות לצורך שימוש והבנה של קוראים שלא למדו פילוסופיה.
עיקרון התפישה: לכולנו כבני אדם יש "פילוסופיית חיים" אישית בין שהיא מודעת לנו בחלקה או כולה ובין שלא. לפי פילוסופיית חיים זו אנו מכוונים את חיינו, ויוזמים ומגיבים במעשים, דיבורים ורגשות כלפי אירועי החיים.
קורה לא מעט שהפילוסופיה האישית שלנו הינה מזיקה לנו ומפריעה לנו בחיים
(הן בהישגים והן באיזון הנפשי) בעוד שהטיפול הפסיכולוגי מתמקד בהשפעות רגשיות של עברנו והבנתם בלבד והטיפול הפסיכיאטרי מתמקד בהשגת האיזון הכימי בראשנו (במידה והיה קיים חוסר-איזון) ע"י תרופות, הטיפול הפילוסופי ממשיך מעבר לכך (ולכן אינו סותר טיפולי פסיכולוג או פסיכיאטר) ושואף לתקן את אופן תפישתנו או פילוסופיית החיי שלנו, כך שגם במקרים עתידיים ולא רק במשבר נוכחי כלשהו – נהיה חזקים ומאוזנים יותר להתמודדות עם קשיי החיים.
החומר בהחלט מעורר מחשבה ונותן כלים מעשיים ביותר לשימוש כל מי שחווה משברים, תחושת ריקנות או קשיים אחרים בחייו וב"בונוס" פותח את העולם הפילוסופי העשיר והמרתק מההוגים היוונים, ההודים והסינים העתיקים ועד תפישות מהמאה ה 20.
מומלץ להתחיל עם "אפלטון במקום פרוזק" ולאחר מכן לקרוא את "תרפיה לשפויים"
בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה